onsdag 12 mars 2008

IT-trainer

Cykelsäsongen är i full gång.
I alla fall på tv. Själv har jag ju däremot inte lyckats något vidare när det gäller att få snurr på dököttet. Trots mina ambitioner och målsättningar så äts den tillgängliga tiden upp i ett nafs av självaste verkligheten.
Nu gör väl inte det så mycket, slår det mig i skrivande stund. Eftersom här och nu har företräde framför då och sen.


Bilden är från den första riktiga etappen av årets upplaga av Paris-Nice. Rätt kass väder. Knappt tio grader varmt, blåsigt och ösregn.
Känns rätt skönt att vara soffcyklist då... Fast ändå inte. Men det är väl bara för att det är praktiskt omöjligt att göra det, som jag tänker att jag kanske skulle dra iväg på en runda... trots regn, blåst och 7 grader på termometern... Kan dom, kan jag. Å jag behöver ju inte mäta mina krafter mot någon annan än mig själv... Trots allt så blir jag så otroligt inspirerad och cykelsugen när jag sitter och tittar på Eurosport...

Ikväll blir det förresten premiär för DISTANSTRAINER 2.0 Men hjälp av någon lustig tjänst på nätet ska Lasse (Hässleholm), Patrik (Västerås) och jag (Hampetorp) koppla upp oss och våra webbkameror i en videokonferens när vi kör kvällens trainerpass.

Om tekniken håller vad den lovar, så tar ju detta projekt trainerkörningen till nya höjder... Jag återkommer med rapport!

Inga kommentarer: