fredag 14 mars 2008

Fler besökare!!!


Jag tycker att det är jättekul att du läser min blogg! När jag började skriva här för ungefär 10 månader sedan, fanns det ingen annan ambition än att skriva ner vad som föll mig in. Förutsatt att det på något sätt var kopplat till mitt intresse för cykling.
Nu är jag, om sanningen ska fram, nästan lite förvånad över att det har blivit fler än 100 inlägg.
Likaledes är jag både förvånad och även glatt överraskad, över det faktum att sidan dessutom har besökare. Numera vet jag också hur många.
Google har nämligen en analystjänst som räknar åt mig.
Enligt den så ökar antalet läsare stadigt. Det tackar jag för! Inte minst roligt är det att jag tydligen har haft två besökare från Belgien.
En mindre rolig Google-grej är annonserna. För ett drygt halvår sedan testade jag att låta Google lägga ut annonser för produkter som hade någon slags koppling till motion, hälsa och cykling.
I förrgår tog jag bort den möjligheten. Anledningen? Jo, plötsligt låg det en annons högst upp på sidan, en annons för en sökmotor som skulle hjälpa besökaren att hitta "nätets bästa porrsidor"
Enligt avtalet med Google skulle jag få en liten peng, varje gång någon klickade på en av annonserna högst upp på sidan. En annons för en sida full med porrlänkar, skulle ju kunna bli rätt mycket klickad på... därmed skulle ju jag kunna inkassera... ja, vem vet? Två små pengar, kanske...
Men jag är ledsen Google... -porr ain't da shit! Så därför plockade jag bort annonsmöjligheten så fort jag såg den slumpvis utlagda porr-reklamen. Den skiten hjälper i alla fall inte jag till med att sprida!
Rätt eller fel? Korkad eller medveten? Politiskt korrekt eller naiv? Döm själv. Kom gärna med kommentarer. Det finns fler än jag som läser den här bloggen, det har jag siffror på!

Inga kommentarer: