måndag 13 oktober 2008

Ett steg i taget.

Sedan en dryg vecka tillbaka håller vi på med stegräkning på jobbet. Hela firman är (tydligen) engagerad och det handlar kort och gott om att gå så långt man kan.

Personligen är jag måttligt förtjust i den här typen av arrangemang där kreti och pleti antas vilja utmana varandra i promenerandets ädla konst.
Jag vill inte. Ändå, likt förbaskat, låter jag nu cykeln stå kvar i cykelstället på morgnarna till förmån för apostlahästarna.
Nästan 3000 steg har jag till jobbet. 2700 noga räknat. Om jag vill tillgodoräkna mig "stegpoäng" från andra motionsaktiviteter, typ cykling, så får man en jobbpromenad per 30 minutrs träning.
Tycker att jag borde få mer. I alla fall om man betänker hur mycket "jobbigare" ett träningspass på cykel är, jämfört med en promenad till (eller från) jobbet.
Fast just nu är jag fortfarande ap-förkyld, så det lär nog dröja innan jag kan börja plocka in konverterade cykelpoäng till min stegsamling...
Jämfört med alla andra som jagar steg på mitt jobb, är jag en typisk medelmåtta. På 630:e plats av 1210 deltagare.

Inga kommentarer: