lördag 17 november 2007

Home on the ranch...

Då har man kommit hem från cykelmässan i Jönköping Förutom att vi var helt förblindade av sol på nervägen och av dimma på hemvägen gick allt som en dans. Träffade på ett antal människor som jag tidigare bara haft kontakt med på nätet. Det var riktigt kul.
Lika trevligt som alltid var det även att växla några ord med cykeloraklet Anders Adamsson. Cykelklubben.se bjöd på fika och diverse leverantörer bjöd på broschyrer, kataloger och smakprov.
Passade också på att fynda ett par handskar med långa fingrar för 100 spänn. Tack vare att jag var anmäld till VR -08 kom jag in gratis. Men jag fick snacka lite för det. Min anmälan var nämligen inte registrerad... Men det löste sig. Inte minst tack vare en otroligt serviceminded kvinna i entrén. Om alla i liknande positioner var lika smidiga till sättet som hon, skulle världen helt klart se annorlunda ut...

Nu ska jag läsa kataloger, byta till dubbdäck på lågprishojen innan det är dags för fotboll. I morgon blir det en redig cykeltur!

[EDIT] Fotbollsmatchen (Spanien-Sverige) var ju sådär... efter två noll somnade jag och vaknade strax innan tre noll. Då stängde jag av tv:n. Att byta däck på mtb:n gick ju som en dans. En intressant effekt visade sig ungefär ett dygn senare då hustrun höll på att göra en saltomortal på golvet i groventrén. Däcken var ju rejält impregnerade med silikon, och det hade ju naturligtvis smetat av sig i samband med däcksbytet... Hoppas att friktionen mellan däck och isgata blir något större än vad friktionen mellan strumpklädd fot och plastmatta i tvättstugan är just nu! [/EDIT]





Inga kommentarer: