onsdag 14 juli 2010

Pendlarhojen

Nu kan jag nog titulera mig cykelpendlare på riktigt. Både kroppen och knoppen har vant sig vid att det tydligen ska vara så här.
Det har varit några fantastiska turer fram och tillbaka de senaste dagarna.
Inte minst beroende på värmen.

Jag gillar ju värme, ju mer desto bättre... typ. Fast jag inser också att det frestar på när det är varmt, på ett annat sätt. Det går nog åt en del energi till själva kylsystemet, kan jag misstänka.

I går kom jag iväg lite senare än vanligt, vilket innebar att det var rejält varmt, runt 30 grader, när jag "susade" fram över nejden. Och motvind!

Blev tvungen att stanna på kyrkogården vid Lännäs kyrka för att spola mig med lite vatten. Tyvärr låg själva vattenledningen mer eller mindre på marken, varför vattnet var ganska varmt. Men det var i alla fall ganska skönt att få skölja bort svetten som vid det här laget sved rejält i ögonen.

Under sena eftermiddagen brakade helvetet löst i form av ett rejält åskväder som omöjligjorde hemfärd på cykel. Därav kom det sig att jag fick möjlighet att premiärövernatta i nya huset. På en trave spånskivor. Men det funkade det också.
Nu är det hög tid att fortsätta med plattsättningen av badrummet. Om inte annat så vore det skönt att få igång duschen snart...

Inga kommentarer: