söndag 26 april 2009

Rekognoceringstur

Det blev en sväng österut idag. Först plockade jag upp Huklen i Pålsboda, sedan bar det av till Stora Sundbys IP. Där kikade kikade vi, tillsammans med TT Racer, på stugorna vi bokat till vårens Bootcamp med SUP 15-klungan.
Vi som tillhör SUP 15 har alltså bestämt oss för att köra Vättern i år, på minst 15 timmar.

Förhoppningsvis blir det precis lika kul som premiäråret 2008.

Om tre veckor, alltså har vi träningsläger tillsammans. Cirka 20 personer har hittills anmält sig, vilket givetvis är jättekul!
Efter att ha kikat på faciliteterna, drog vi hem till TT Racer och svidade om för att sedan provcykla en av det tilltänkta träningslägrets rundor.

Ungefär 60 km avverkades i ett utmärkt väder med solsken och en lagom svalkande vind. Vid återkomsten serverades det kaffe och wienerbröd. Att Huklen punkade så att det slog lock för öronen, är inget jag tänker skriva om här... i alla fall inte mer utförligt än vad jag precis gjort

Jag hade tänkt att jag skulle lägga ut en länk med karta och GPS-info från rundan, men Motionbased.com är segare än frusen sirap så det blir nog inget. I alla fall inte idag.
Funkar det bättre i morgon, lägger jag upp länken. Nu pockar katten på uppmärksamhet, därför säger jag tackåhej för idag!

PS Bilden av undertecknad i bästa inspektionsmunderingen fotades av Huklen.

[EDIT] Här kommer en karta:
Visa större karta

Inga kommentarer: