fredag 30 november 2007

Full fart framåt med foten i kläm!

Fredag kväll. Arbetsveckan är över och man ska ägna sig åt att göra ingenting, som det heter, i två dygn. Eftersom det verkar som att förkylningen är nedkämpad och begraven för den här gången så blir det ju självklart cykling på ett eller annat sätt.

Har roddat runt i skrubben där jag har trainern och det känns som om det har blivit aningen mer praktiskt. I alla fall om man vill titta på något annat än en vägg. Jag fick alltså plats med dataskärmen som jag hade hoppats... Filmtajm, med andra ord!

Nu stänger jag ner för idag samtidigt som jag påminner mig själv om mitt gamla nyårslöfte sedan tio år tillbaka om att jag "aldrig mer ska hetsa upp mig över döda ting..."

Till döda ting räknas även småaktiga människor. Jag säger som Jesus sa på korset: Förlåt dem, ty de veta icke vad de göra...
Trevlig helg!

Inga kommentarer: