lördag 11 september 2010

Vintercykel!

Tanken på en singlespeed-cx har legat kvar och grott sedan jag hittade den där Felt:en jag skrev om i en tidigare blogg. Det är förmodligen inte helt fel att ha en oväxlad crosshoj under den skitiga delen av året. Har man dessutom som jag, ett otroligt bra nät av små lågtrafikerade grusvägar om hörnet, är saken ganska given.
Min tidigare vinterhoj, en stormarknads-mtb för knappt tusen spänn, börjar dessutom bli ganska ansatt av såväl rost som förslitning.

Därför fick evanscycles.com ett nytt besök häromdagen. Det slutade med en beställning. En Genesis DayOne Cyclocross till vrakpris. Eftersom det var den sista de hade (i rätt storlek dessutom) och den dessutom tydligen fanns i en av deras fysiska butiker någonstans i Storbritannien, är leveranstiden lite längre än normalt. Men innan september månads slut borde jag ha den i alla fall.
Om väntan blir för lång, kan jag ju alltid kolla på den här provkörningsfilmen från brittiska road.cc Genesis DayOne test ride

Inga kommentarer: