onsdag 19 november 2008

Nu börjar en ny säsong!

Äntligen dags för inomhuscykling igen! Blötsnön slirar ner utanför fönstret och mörkret slog till tidigt på eftermiddagen. Då hjälper det inte att mtb:n fick på sina dubbdäck i går kväll... Nu ska trainern plockas fram, basta!
Hoppas bara att jag hittar snabbkopplingen nu. Jag tror att jag vet var jag lade den i våras... men jag har ju faktiskt flyttat sedan dess. Med allt vad det innebär av kartonger och lådor ståendes än här, än där.
Innan trainerturen måste jag bara upp en sväng på stan. Behöver skaffa något slags skydd, typ liggunderlag, att ha under ekipaget. Dels för att slippa få en massa svett och snor (!) på golvet, men även för att dämpa ljudet en smula. Bor ju på andra våningen nu och det är inte säkert att grannen inunder älskar ljudet från en cykel som tjuter över att behöva sitta fast i ett cykelställ, samtidigt som den ändå ska cyklas på!

Inga kommentarer: