onsdag 23 april 2008

Vilodag II

I går, tisdag, körde jag backträning. Backen är väl kanske inte direkt vare sig lång eller brant, men den ligger i alla fall nära. Efter ett par mils uppvärmning så skavde jag uppför slakmotan 5 gånger. Förra sommaren var jag glad om jag inte gick under 20 km/h när jag nådde krönet. I går höll jag 23 km/h alla gångerna utom den sista. Då testade jag att köra på stora skivan fram... Gick inge' bra...
Nu vet jag i alla fall det!
Hade tänkt mig ut en tur i kväll igen. Solen sken, det var vindstilla och perfekta förhållanden. Dessutom var jag väldigt sugen. Fram tills dess att jag öppnade garderoben för att plocka fram cykelkläderna... Då rann det bara av mig. Jag stängde garderobsdörren lite förvånat och konstaterade att jag återigen nog gjorde bäst i att lyssna på kroppen. Säger den ifrån så gör den... I morgon passar det bättre, lät den hälsa. Dock kunde den tänka sig att ställa upp på lite småfix ute i trädgården. Om den fick kaffe först... Man ska lyssna på kroppen!

Inga kommentarer: