lördag 6 oktober 2007

En bra fråga...

Var på fest igår. Seg idag. Men hursomhelst... det pratades rätt så mycket resor och reseminnen. Några hade varit på Mallorca och prisade öns skönhet. Inte minst trevligt hade det varit med rundturerna i den hyrda bilen. Men en sak var ju lite märklig. Alla dessa cyklister. Vart man än var på väg, så nog kom där en person på hoj. -Det spelade ingen roll hur brant och seg backen var, cykeldårarna fanns där hela tiden. Men hallå, det måste väl finnas bättre sätt att ta sig uppför ett berg på, än med en cykel, hur kan man komma på tanken?
Själv satt jag tyst och sippade på rödvinet samtidigt som jag sa till mig själv att överhuvudtaget inte komma med en enda kommentar i ämnet. De skulle ändå inte förstå mig. Och jag som inte ens varit på Mallorca!

Nu ska jag ut och köra en sväng. Med gräsklipparen! Det blir sista rundan med den maskinen för i år. Sedan ska båten upp, trädgårdsmöblerna ställas undan...
När allt det är gjort, tror jag att jag ska unna mig ett två timmars distanspass på trainern i garaget. Då skulle jag ju kunna köra mellan Paola och Cosenza. Det ligger ett berg i vägen...

Mannen på bilden fotograferade jag för övrigt i Paola, Italien den 1/9 kl 10:01

Inga kommentarer: