söndag 3 juni 2007

En fi 'zi:rymden...

Efter två veckors uppehåll från cyklingen så var det med stor nyfikenhet jag styrde ut på riksväg 52 i motvinden mot Läppe i morse. Nyfikenheten kom sig av att det var dags att för första gången vila baken mot den nya och efterlängtade sadeln. En fi 'zi:k Arione...

Nå, hur var den då? Jo, tack bra. Visserligen blev jag öm, men inte alls på samma plågsamma vis som tidigare. Eftersom sadeln är rejält lång så gick det att variera sittställningen rätt bra under resans gång. Smal och med skön skinnklädsel och igen onödig stoppning (den har man ju i brallorna) så tror jag att den passar mig som hand i handske.

Själva turen var väl sådär. Vackert försommarväder i och för sig, lite trafik och hyfsad fart på pedalerna... Så om jag tänker efter så var det nog bara min uppladdning som inte var optimal...

Kolhydratstinn, javisst... men de allra flesta tankades in i samband med att jag såg den osannolika EM-kvalmatchen mellan Danmark och Sverige, på storbilds-teve i Lännäs bygdegård... Öl och chips... och ett par kokta med bröd... Ja, ja... på onsdag blir det cykla av igen... innan match!

Inga kommentarer: